Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru niż przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, dlatego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście opracować swój osobisty smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, ale cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on właściwy technicznie oraz prosty.